Søndagstur

I dag fant jeg ut at vi måtte på søndagstur. Jeg fant også ut at søndagsturen kunne gjøres på sykkel, så da var det bare å ta på sykkelshortsen og hjelmen og kaste seg på sykkelen. Opprinnelig var planen å sykle til Solbakken bru, men i stedet for å svinge ned mot Jonsvatnet fortsatte vi rett fram. Den veien hadde nemlig verken Ottar eller jeg prøvd før.

Vi kom over en fin grusvei/sti som så ut som om den gikk rundt et lite vann, så vi satte utfor. Vi syklet på en smal sti hvor buskaset rundt var mye høyere enn meg og i en grådig bratt bakke med masse løs grus. Vi kom forbi en fin plass hvor det var benker ved vannet og syklet over en bro over en fin elv. Dum som vi er, hadde vi selvsagt ikke med verken kamera eller mobiler med kamera så det kommer ingen bilder derfra, i denne omgang.

Stien gikk rundt et vann, trodde vi, så vi fulgte stien og plutselig var vi på en parkeringsplass. På Ranheim! Vi fant ut at valget stod på å snu og ta samme vei hjem, eller finne en annen vei, å følge stien videre var ikke et alternativ. Så vi syklet gjennom et boligfelt, forbi en Coop Prix (Olderdalen) og opp Presthusvegen.

Dagens opplysning: travhelten Blekkan bor langs Presthusvegen.

Én kommentar

Henning

09.aug.2010 kl.11:46

Aner ikke hvem Blekkan er, men da veit jeg det :)